Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade eder, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade eder.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Hangi ürünler iade edilebilir? Ürünün orijinalliği, hijyeni ve tekrar satılabilirliği korunmalıdır. Bu nedenle ambalajı herhangi bir şekilde hasar görmüş, ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş veya benzeri durumlarda olan ürünler için iade yapamıyoruz.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Mağaza para iadesi yapmak zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade almak zorunda değildir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
Telefonla cayma hakkı kullanılabilir mi? Tüketici, mesafeli sözleşmelerden on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden cayma hakkına sahiptir.
İade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Tüketici iade hakları nelerdir?
Değişim veya iade hakkım var mı? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Kutusu açılmış ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
İade sebepleri nelerdir?
Ürün iade nedenleri nelerdir? Ürün görselle uyumlu değil.
Cayma hakkı 7 gün mü 14 gün mü?
Tüketicilere ilk kez tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanındı. Tüketici, tüketici kredi sözleşmesinden 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve sözleşmesel ceza ödemeden cayma hakkına sahiptir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Bir ürün iade edince para geri gelir mi?
14. Cayma hakkının kullanılmasından doğan masraflar ALICI’ya aittir. ALICI masrafları ödemez ise, masraflar iade tutarından düşülerek kalan bedel ALICI’ya iade edilir.
Mağaza iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
Buna göre aşağıdaki ürün grupları ve ürünler iade hakkından muaftır: – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Değerli metaller – Hizmetler … – Son kullanma tarihi olan ürünler – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Kredi kartı ile alınan ürün iade edilebilir mi?
Kredi kartıyla yapılan peşin ödemelerde iade süreci şu şekilde işler. İade talebi şirkete iletilir ve onaydan sonra banka işlemi gerçekleştirir. İade, ödeme yönteminize bağlı olarak kredi kartınıza yapılır. İade genellikle birkaç iş günü içinde yapılır ve ekstrede görünür.
Ürün iade şartları nelerdir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
Buna göre aşağıdaki ürün grupları ve ürünler iade hakkından muaftır: – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Değerli metaller – Hizmetler … – Son kullanma tarihi olan ürünler – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Tüketici iade hakları nelerdir?
Değişim veya iade hakkım var mı? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.